עיצוב מטבח יוקרתי

בעשור השני של שנות האלפיים עיצוב מטבחים הינו תחום חדשני בו עוסקים צוותים מובילים של מומחים. המטבחים של ימינו עשויים מחומרי גלם איכותיים ומציעים פתרונות אחסון ושימוש מתקדמים, וזאת לצד עיצובים מגוונים המותאמים אישית לחלל המטבח ולצרכי בעליו.

הקו המוביל בעיצוב המטבח היוקרתי

הקו המוביל בעיצוב מטבחים יוקרתיים מתמקד כיום במטבחים גדולים ומרווחים בעלי קווים ישרים, העשויים מחומרי גלם מלוטשים ומבריקים כגון זכוכית, שיש כהה, אלומיניום ונירוסטה, תוך שמירה על חזות נקייה ומינימאליסטית. מטבחים אלו נראים לכאורה כבעלי איכויות אסטטיות בלבד, אך למעשה הם גם מאוד יעילים בזכות פינות ישיבה נוחות ואורטופדיות, אפסון חכם, נייד ונוח עבור מכשירי החשמל והציוד הנדרשים במטבח, וכמובן משטחי עבודה מרווחים. יש לציין כי משטחי העבודה במטבחים יוקרתיים מגיעים כאיים, משטחי בר, כמשטחי עבודה ניידים עם גלגלים או במדפי עבודה נשלפים.

לא רק מינימליסטי

עם כל הכבוד לסגנון היוקרתי המאופיין במראה מתכתי קר הוא בוודאי אינו מתאים לכלל הצרכנים. לכן, חשוב לדעת שכיום ניתן למצוא שלל מטבחים הניחנים בכול היתרונות של מטבח יוקרתי, אך מעוצבים במגוון סגנונות אחרים. כך לדוגמא, קיימים מטבחים יוקרתיים בסגנון כפרי, ביתי וחם המאופיינים בשימוש בעץ מלא ובקווים מעוגלים ומעוטרים, ומשלבים באופן הרמוני ישן עם חדש. כמו כן, ניתן למצוא מטבחים יוקרתיים בסגנון אנגלי, מטבחים בסגנון רטרו ואפילו מטבחים עם רצפת פרקט.

מטבחים יוקרתיים – יעילים ואיכותיים

מעבר לתפיסה העיצובית המאפיינת מטבחים יוקרתיים, הם ניחנים גם בגישה יעילה, נוחה, מתקדמת ופונקציונאלית. תכונות אלו מתבטאות בתכנון קפדני ונכון של המרחב במטבח, בשימוש במכשירים יעילים וחדישים, ובפתרונות אחסון מודולאריים, נשלפים וניידים. מלבד זאת, מטבחים יוקרתיים עשויים מחומרי גלם איכותיים העוברים תהליכי עיבוד מיוחדים שמעלים את חוזקם ומידת עמידותם בפני לחות, חבטות ושריטות. כמו כן, מטבחים אלו מגיעים עם תאורה מתקדמת שאינה מתבססת על מקור אור מרכזי אחד, אלא מספקת מגוון נקודות תאורה בהתאם לצרכי המשתמשים כגון למשטח העבודה, לכיור או לפינת האוכל.

מטבחים יוקרתיים וחכמים

בזכות הקדמה וההתפתחויות הטכנולוגיות, מטבחים יוקרתיים המוצעים כיום לצרכנים הינם חכמים. כלומר, ניתן לנהל אותם באופן מרוכז גם מחוץ לכותלי הבית, וזאת בעזרת לחיצת כפתור על שלט רחוק שמחובר למכרז בקרה. למעשה, כיום אפשר לשלוט כמעט בכל מכשיר חשמלי במטבח, כמו הפעלת מדיח, כיבוי כיריים או שינוי טמפרטורת תנור האפייה. מלבד זאת, מטבחים חכמים יודעים לבצע עוד מגוון משימות ופעולות, כמו מקרר המודיע מתי פג תוקפו של המזון המאוחסן או עומד להסתיים, ברזים בעלי חיישנים שאין צורך להפעילם, וכן חיישנים המרתיעים מפני עשן או דליפת גז. בזכות תכונות אלו מהווים מטבחים חכמים מוצר יעיל במיוחד עבור אנשים עסוקים ובעלי משפחות, וחוסכים בדאגות ואף בכסף לבעליהם.